سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش فتوشاپ 2021 چگونه است؟

Adobe Photoshop یک نرم افزار نرم افزاری برای ویرایش تصویر و روتوش عکس برای استفاده در رایانه های ویندوز یا MacOS است. فتوشاپ توانایی ایجاد ، بهبود یا ویرایش تصاویر ، آثار هنری و تصاویر را به کاربران ارائه می دهد. تغییر پس زمینه ، شبیه سازی یک نقاشی در زندگی واقعی یا ایجاد نمای جایگزین از جهان ، همه با Adobe Photoshop امکان پذیر است. این پرکاربردترین ابزار نرم افزاری برای ویرایش عکس ، دستکاری تصویر و روتوش برای چندین فرمت فایل تصویری و ویدئویی است. ابزارهای موجود در فتوشاپ امکان ویرایش تصاویر مجزا و همچنین دسته های بزرگ عکس را فراهم می کند. نسخه های مختلفی از Photoshop وجود دارد ، از جمله Photoshop CC ، Photoshop Elements ، Photoshop Lightroom و Photoshop Express ، نسخه ای از Photoshop برای iOS با کاهش ویژگی ها. Adobe Photoshop به صورت اشتراکی که شامل Lightroom فتوشاپ است و به عنوان بخشی از اشتراک بزرگتر Creative Cloud به صورت خودکار در دسترس است.

فتوشاپ چگونه استفاده می شود؟

Adobe Photoshop ابزاری مهم برای طراحان ، توسعه دهندگان وب ، گرافیست ها ، عکاسان و متخصصان خلاق است. به طور گسترده ای برای ویرایش تصویر ، روتوش ، ایجاد ترکیبات تصویری ، ماکت های وب سایت و افزودن تأثیرات استفاده می شود. تصاویر دیجیتالی یا اسکن شده را می توان برای استفاده بصورت آنلاین یا چاپی ویرایش کرد. طرح بندی وب سایت را می توان در فتوشاپ ایجاد کرد. طراحی آنها قبل از اینکه توسعه دهندگان به مرحله کدگذاری بروند ، نهایی می شود. گرافیک های مستقل را می توان برای استفاده در برنامه های دیگر ایجاد و صادر کرد.

Photoshop CC چیست؟

Adobe Photoshop CC نسخه Creative Cloud فتوشاپ است که با اشتراک در دسترس است. این نسخه در سطح حرفه ای محصولات خانواده فتوشاپ در نظر گرفته شده است. Photoshop CC همراه با Photoshop Lightroom یا به عنوان بخشی از اشتراک Creative Cloud بزرگتر در دسترس است. Photoshop CC یک نرم افزار تصویربرداری پیشرفته است که توسط طراحان ، متخصصان وب ، ویراستاران فیلم و عکاسان برای تغییر یا دستکاری تصاویر دیجیتالی مورد استفاده قرار می گیرد. فتوشاپ در درجه اول برای ویرایش تصاویر دو بعدی استفاده می شود ، اگرچه برخی از قابلیت های ویرایش تصویر سه بعدی را ارائه می دهد. فتوشاپ شامل قابلیت تجزیه و تحلیل تصویر است و می تواند برای تهیه تصاویر برای استفاده بصورت آنلاین یا چاپی مورد استفاده قرار گیرد. بخوانید: آموزش فتوشاپ 2021 چگونه است؟

اموزش فوتوشاپ

 

عناصر فتوشاپ چیست؟

Adobe Photoshop Elements نسخه در سطح مصرف کننده محصولات خانواده فتوشاپ است. Photoshop Elements شامل بسیاری از قابلیت های حرفه ای است که در Adobe Photoshop CC یافت می شود ، با این وجود گزینه های ساده تری با در نظر گرفتن یک کاربر سطح پایین ارائه می شود. به طور خاص ، برای عکاسان آماتور و علاقه مندان به عکاسی دیجیتال طراحی شده است. Photoshop Elements با استفاده از همان هسته تصویربرداری دیجیتال همان Photoshop CC ساخته شده است. قابلیت های معمول استفاده شده از عناصر فتوشاپ عبارتند از:

دستکاری رنگ تصویر.

برش تصاویر

ترمیم نقص ، مانند گرد و غبار روی لنز یا قرمزی چشم.

نقاشی روی تصویر با قلم یا مداد.

افزودن متن به تصاویر.

حذف افراد یا اشیا درون یک تصویر.

سازماندهی عکس ها برای دسترسی سریع

انتشار تصاویر بصورت آنلاین یا ارسال از طریق ایمیل.

فتوشاپ لایت روم چیست؟

فتوشاپ لایت روم بخشی از خانواده محصولات فتوشاپ است و در درجه اول توسط عکاسان برای پردازش دسته ای حجم زیادی از تصاویر استفاده می شود. Lightroom توانایی ایجاد و ذخیره پیش تنظیمات تصویری را دارد که می تواند همزمان روی دسته بزرگی از عکس ها اعمال شود. این همچنین دارای ابزار تصویربرداری غیر مخرب است. به طوری که پرونده های اصلی دست نخورده باقی بمانند. Lightroom توانایی ویرایش فایل های RAW را دارد. تعادل نور و نوردهی سفید را می توان در یک فایل RAW دستکاری یا تنظیم کرد. با این حال ، فتوشاپ لایت روم بسیاری از ویژگی های عملکردی یا توابع Adobe Photoshop CC یا Adobe Photoshop Elements را ندارد و از رابط متفاوتی استفاده می کند.

هزینه فتوشاپ چقدر است؟

هزینه Adobe Photoshop برای هر محصول خاص فتوشاپ متفاوت است. قیمت Photoshop Elements 100 دلار است و پس از خرید برای همیشه قابل استفاده است. این نرم افزار دارای مجوز دائمی است. هزینه سایر محصولات فتوشاپ بسته به نوع اشتراک و مدت اشتراک از 10 دلار در ماه تا 60 دلار در ماه است. گزینه های کم هزینه شامل برنامه های فقط فتوشاپ هستند ، در حالی که گزینه های بیشتر شامل فتوشاپ به همراه سایر ابزارهای Creative Cloud هستند. همچنین برای دانشجویان ، معلمان و سازمانهایی که قصد خرید مجوز برای گروههای 10 نفره یا بیشتر را دارند ، طرحهای تخفیفی در نظر گرفته شده است.

نحوه یادگیری فتوشاپ

روش های مختلفی برای یادگیری Adobe Photoshop وجود دارد. شرکت در کلاسهای فتوشاپ ، کلاسهای زنده بصورت آنلاین فتوشاپ ، یادگیری از طریق آموزشهای آنلاین فتوشاپ و کتابهای فتوشاپ از روشهای معروف است. کلاسها برای کمک به دانش آموزان طراحی شده اند تا هم از فعالیتهای یادگیری گروهی و هم از آموزشهای یک به یک بهره مند شوند. یادگیری در کلاس همچنین از مزایای کمک به دانش آموزان برای غلبه بر چالش ها یا موانع از طریق آموزش هدایت شده است. این فرصت های یادگیری به ویژه هنگام انتشار ویژگی ها یا ابزارهای جدید بسیار مفید هستند. موسسه گرافیک آمریکا