سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی لوگو

طراحی لوگو (Logo design) – ساخت نشان واره یا آرم یکی از مهم‌ترین اقدامات برای داشتن یک برند حرفه‌ای است. ساخت لوگو اگر توسط شرکت طراحی لوگو متخصصی انجام شود، می‌تواند کمک بزرگی به برند سازی شما کند. نشان تجاری حرفه‌ای یکی از اصلی‌ترین دلایل ماندگاری برند شما در ذهن مخاطب است. 

استودیو خلاق سلام گرافیک؛ متخصص طراحی انواع لوگو، لوگو تایپ، ساخت و طراحی آرم، لوگو تصویری و لوگوی ترکیبی در خدمت شماست. برای سفارش طراحی نشان تجاری کافی است فرم ثبت سفارش طراحی لوگو را پر کنید یا با شماره 09355054580 تماس حاصل کنید. برای دریافت مشاوره رایگان طراحی انواع لوگو و نشان تجاری حرفه‌ای با ما تماس بگیرید.

 

لوگو چیست؟

لوگو (logo)، نشان‌واره، نشان تجاری، آرم تجاری یا همان آرم، عنصری گرافیکی است که می‌تواند به صورت علامت، سمبل، نوشتار، و یا ترکیبی از این موارد ساخته شود. لوگو را می‌توان به عنوان اولین و موثرترین گام برای معرفی یک برند و مجموعه دانست. شرکت‌های تولیدی، تجاری، صنعتی و همچنین انواع کسب و کارهای بزرگ و کوچک از لوگو برای معرفی اهداف، خدمات، هویت، و ارزش کسب و کار و برند خود به مخاطبان استفاده می‌کنند. اگر طراحی لوگو به دست یک طراح حرفه‌ای و خلاق انجام شود، می‌تواند به واسطه جذابیت ظاهری خود به راحتی در ذهن مخاطبان ماندگار شده و اعتماد و اطمینان آنان را جلب کند. لوگو طرحی متمایز است که می‌تواند در کنار نمایاندن مجموعه، خدمات، و کالاها، به برخی مفاهیم مورد نظر و ویژگی‌های سازمان نیز اشاره داشته باشد.

لوگوها باید به گونه‌ای طراحی شوند که علاوه بر زیبایی و جذابیت، بتوانند در زمانی کوتاه مفاهیم مورد نظر را به ذهن مخاطبان انتقال دهند. طبق آمار اعلام شده، مخاطبان و مشتریان به شرکت‌هایی که یک لوگو حرفه‌ای و مناسب داشته باشند اعتماد بیش‌تری می‌کنند. علاوه بر این با داشتن لوگو می‌توان روابط تجاری بهتری میان رقبا و شرکا داشت. با توجه به این مسائل باید توجه داشته باشید که طراحی لوگو به منزله یک هنر شناخته نمی‌شود؛ بلکه ابزاری استراتژیک برای شناساندن مجموعه‌ها و کسب و کارها در بازار به مخاطبان است.

یک لوگو موفق چه ویژگی‌هایی دارد؟

متاسفانه کسب و کارهای زیادی وجود دارند که با وجود صرف هزینه بالا لوگو مناسبی نداشته و به خاطر آن به خوبی میان دیگر رقبا به چشم نمی‌آیند. تنها داشتن یک لوگو برای موفقیت کسب و کار کافی نیست. لوگوی شما باید به صورت کاملاً حرفه‌ای و مطابق با اصول طراحی شود. طراحان باتجربه کمی خلاقیت را نیز چاشنی کار خود می‌کنند تا بتوانند لوگویی کاملا یونیک و منحصر به فرد را طراحی کنند. برخی از ویژگی‌های یک لوگو موفق عبارت است از:

 

  • یک لوگو مناسب باید با خصوصیات و مفهوم یک برند هماهنگی داشته باشد و بتواند معنا و مفهوم مورد نظر را به سرعت به مخاطبان انتقال دهد.
  • نباید هیچ مشکلی برای استفاده از لوگو در انواع پلتفرم‌های اینترنتی و کارهای چاپی وجود داشته باشد.
  • لوگو خوب باید کاملاً منحصر به فرد باشد تا بتوان آن را از نظر قانونی برای مالک ثبت کرد.
  • یک لوگو مناسب باید به گونه‌ای طراحی شود که برای استفاده از آن به صورت رنگی یا سیاه و سفید و در سایزهای مختلف هیچ مشکلی وجود نداشته باشد.
  • لوگو موفق باید مطابق با اصول روانشناسی طراحی شود تا بتواند بر روی ذهن مخاطبان تاثیر گذاشته و ماندگار باشد.
  • لوگوتایپ (logotype) یکی از انواع لوگو است که با استفاده از نوشتار طراحی شده و تنها با کلمات و حروف سر و کار دارد. این نوع لوگوها می‌توانند بسیار ساده و یا پیچیده طراحی شوند. تصاویر هیچ جایی در لوگوتایپ‌ها ندارند، اما نحوه نگارش و فونت استفاده شده می‌تواند متنوع باشد. در لوگوتایپ‌ها از تایپوگرافی برای طراحی نام شخصی، برند، یا سازمان استفاده می‌شود. اگر لوگوتایپ به خوبی طراحی شود می‌تواند شرکت را به سرعت به بازار هدف و مخاطبان معرفی کند. طراحی لوگوتایپ‌ها می‌تواند بسته به نام مورد نظر و چیدمان حروف سخت یا آسان باشد.

    تفاوت لوگو و لوگوتایپ چیست؟

    لوگوتایپ‌ها در واقع نام تجاری یک کسب و کار هستند که به روشی خاص طراحی می‌شوند. لوگو نماد یا علامتی است که نام تجاری را در بر نمی‌گیرد و تنها تصویری برای نشان دادن یک کسب و کار است. گاهی لوگوها می‌توانند با یک نام همراه باشند که با فونتی معمولی یا خاص نوشته شده است. شاید اهمیت طراحی لوگوتایپ‌ها به اندازه لوگوها نباشد، اما می‌تواند در دراز مدت موجب رشد بیش‌تر کسب و کار شما شود. بسیاری از بیزینس‌های بزرگ و موفق ترجیه می‌دهند از لوگوتایپ‌ استفاده کنند؛ زیرا نام نوشتاری به خوبی در ذهن مخاطب بر جای می‌ماند.

    برخی تصور می‌کنند که طراحی لوگو تصویری از لوگوتایپ مشکل‌تر است. این در حالی است که برای طراحی لوگوتایپ‌ها علاوه بر رنگ، اندازه، و طراحی، به انتخاب تایپوگرافی نیز باید توجه شود. موفقیت یک کسب و کار زمانی مشخص می‌شود که تایپوگرافی آن با مشخصات و ارزش‌های برند به خوبی هماهنگ باشد.

    مزایای طراحی لوگوتایپ چیست؟

    معمولاً اینکه کدام نوع لوگو برای برندی بهتر است به سلیقه و خواسته موسسان و مدیران برند بستگی خواهد داشت و با توجه به ماهیت، شخصیت، نوع، و محصولات و خدمات برند مشخص می‌شود. اما در هر صورت هر یک از انواع لوگو مزایای خاص خود را دارند. برخی از مهم‌ترین مزایای لوگوتایپ عبارت است از:

    • در کنار معرفی یک کالا، برند را در ذهن همگان ماندگار میکند.
    • برای برندسازی بسیار موثر است.
    • راحت توسط مخاطبان و مشتریان به خاطر سپرده می‌شود.

    کدام برندها می‌توانند از لوگوتایپ استفاده کنند؟

    همانطور که گفتیم در نهایت استفاده از انواع لوگو مناسب به نوع و شخصیت برند، و سلیقه و خواسته موسسان و مدیران آن بستگی خواهد داشت. اما به طور کلی بیش‌تر برندهایی که نیاز دارند فوراً در ذهن مردم جا باز کنند از لوگوتایپ‌ها استفاده می‌کنند. علاوه بر این برندهای مالی یا حقوقی، و همچنین برندهایی که می‌توان از نامشان به زمینه فعالیتشان پی برد از لوگوتایپ‌های حرفه‌ای استفاده می‌کنند.

    لوگوتایپ انگلیسی یا فارسی؟

    به طور کلی هیچگونه محدودیتی برای انتخاب زبان لوگوتایپ وجود ندارد. برخی تصور می‌کنند که تنوع تایپوگرافی‌ها و طراحی‌های نوشتاری در فارسی کم‌تر است؛ این در حالی است که به واسطه تلاش و خلاقیت طراحان حرفه‌ای می‌توان با استفاده از حروف فارسی نیز لوگوتایپ‌های بسیار شیک و ماندگار طراحی کرد. انتخاب زبان لوگوتایپ کاملاً سلیقه‌ای است؛ اما باید با توجه به نوع فعالیت برند و خدمات آن انتخاب شود. اگر کسب و کار شما قصد دارد در سطح بین‌المللی نیز فعالیت کند، بهتر است از لوگوتایپ‌ انگلیسی استفاده شود.

منبع: https://higraphics.ir/logo-design/